Vrátenie tovaru
Práva a povinnosti pri stornovaní objednávky a zmenách kúpnej zmluvy
(Vyplnený formulár pre odstúpenie od zmluvy prosím zašlite s tovarom na vrátenie na našu adresu)
FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY_1
- Kupujúci má právo jednostranne stornovať objednávku v prípade, že mu ešte nebolo oznámené alebo doručené záväzné potvrdenie objednávky, a teda kúpna zmluva nenadobudla platnosť. Objednávku je možné stornovať telefonicky alebo písomnou formou (faxom, e-mailom alebo poštou). Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu telefonicky alebo písomnou formou, viď kontakt (e-mailom alebo poštou).
- Kupujúci má právo podať predávajúcemu návrh na zmenu alebo storno objednávky aj v prípade, že kúpna zmluva nadobudla platnosť potvrdením zo strany predávajúceho a to len v prípade, že predmet kúpnej zmluvy nebol ešte predávajúcim fakturovaný alebo expedovaný. Zmenu objednávky je možné podať telefonicky alebo písomnou formou viď kontakt (e-mailom alebo poštou). Akceptáciu alebo zamietnutie návrhu na zmenu alebo storno objednávky v prípade, že kúpna zmluva nadobudla platnosť, oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou viď kontakt (e-mailom alebo poštou) alebo telefonicky.
- Kupujúci má právo jednostranne stornovať objednávku potvrdenú predávajúcim, v prípade nedodania objednaného tovaru predávajúcim v dodacej lehote uvedenej v záväznom potvrdení objednávky. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, vráti predávajúci túto sumu v lehote 14 kalendárnych dní od stornovania objednávky resp. kúpnej zmluvy a to bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou (e-mailom alebo poštou).
- Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku ktorú nie je možné záväzne potvrdiť z dôvodu nesprávne uvedených údajov na objednávke a to najmä chybne uvedený e-mail alebo telefónne číslo kupujúceho.
- Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku a to aj záväzne potvrdenú v prípade, že objednaný tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru alebo z dôvodov vyššej moci. V prípade, že táto situácia nastane, je predávajúci povinný kontaktovať kupujúceho telefonicky alebo písomnou formou (e-mailom alebo poštou) za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, je predávajúci povinný vrátiť túto sumu v lehote 14 kalendárnych dní od stornovania objednávky resp. kúpnej zmluvy a to bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou (e-mailom alebo poštou).
- Predávajúci je oprávnený v závislosti na charaktere obchodu (množstvo, cena, náklady na prepravu, vzdialenosť a pod.) predovšetkým pri cene vyššej ako 100 €, žiadať kupujúceho o autorizáciu objednávky dôveryhodným spôsobom, napr. telefonicky alebo písomne. V prípade odmietnutia autorizácie kupujúcim považuje predávajúci objednávku za neplatnú.
- Predávajúci má právo jednostranne zrušiť objednávku, a to aj záväzne potvrdenú v prípade, že údaje uvedené kupujúcim v objednávke sa javia ako zrejme nesprávne alebo nepravdivé alebo v prípade, že nie je možné oznámiť alebo odoslať kupujúcemu záväzné potvrdenie objednávky.
Odstúpenie kupujúceho od kúpnej zmluvy na základe ustanovenia § 7 a nasl. zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji ma diaľku").
- Kupujúci-spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia tovaru podľa Dodacích podmienok týchto všeobecných obchodných podmienok bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku"). Kupujúci má právo v tejto lehote po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode. Odskúšať však neznamená začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť predávajúcemu..
V súlade s § 7 ods. 6 vyššie uvedeného zákona kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.
V prípade kozmetických výrobkov spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.
- Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
- Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou (e-mailom alebo poštou), viď kontakt, alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy.
- Odstúpenie od kúpnej zmluvy musí obsahovať identifikáciu kupujúceho (meno a poštová adresa), dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru. Doporučujeme napísať, alebo oznámiť spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu aj v IBAN formáte alebo poštovú adresu. Zároveň s odstúpením od kúpnej zmluvy je povinný doručiť predávajúcemu tovar spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie, návodu, záručného listu, dokladu o zaplatení a v originálnom obale a to osobne alebo vo forme poistenej zásielky. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený. Pri odstúpení od zmluvy znáša Kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu.
- V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý nie je použitý, nachádza sa v originálne zapečatenom pôvodnom obale a nie je poškodený alebo neúplný, zaväzuje vrátiť sa predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar uvedenú v potvrdenej objednávke v lehote 14 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim písomnou formou (e-mailom alebo poštou).
- Prepravné náklady pri vrátení tovaru hradí zákazník. Tovar vrátený na spôsob dobierky nepríjimame. Odporúčame tovar poistiť proti škodám spôsobeným prepravou tovaru.
- Ak bola pri kúpe tovaru hodnota nákupu dostatočná na uplatnenie dopravy zadarmo, môže byť kupujúcemu pri vrátení tovaru spätne preprava zaúčtovaná.
- V prípade, že kupujúci nesplní niektorú z povinností uvedených v tomto odseku Všeobecných obchodných podmienok, odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu a zároveň má nárok na úhradu nákladov, spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.
FORMULÁR PRE ODSTÚPENIE OD ZMLUVY_1